سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

بالا بردن پلاکت

برای افزایش پلاکت خون چه بخوریم

یکی از سوال های رایج در مورد پلاکت این است که " برای افزایش پلاکت خون چه بخوریم " چطور می توانیم پلاکت خون را بالا ببریم؟ آیا دارو یا میوه ای وجود دارد ؟ با کد تولز همراه شوید تا ببینیم برای افزایش پلاکت خون چه بخوریم.

البته قبلش بد نیست که بدانید پلاکت خون باید بین 150 هزار تا 400 هزار در هر میلی متر مکعب خون برای بزرگسالان باشد.

برای افزایش پلاکت خون چه بخوریم

قویترین مورد برای افزایش پلاکت خون ما در سریع ترین زمان ممکن مصرف همزمان روغن تخم کتان و روغن کبد ماهی می تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شما شود.

این روش، یک رویکرد قابل توجه در درمان کمبود پلاکت خون است. چرا که یکی از دلایل بروز بیماری ترومبوسیتوپنی، زمانی است که به دلیل ضعف قوای ایمنی، بدن به اشتباه به ارگان های خود حمله می کند که در نتیجه منجر به نابود شدن پلاکت ها می شود.

این روغن های پلاکت ساز همچنین باعث کاهش التهابات بدن شده و به جریان خون در سراسر بدن کمک می کنند. توجه داشته باشید که استفاده از این روغن های ممکن است موجب رقیق شدن خون شود.

مورد بعدی جوانه شبدر است این گیاه پلاکت ساز یکی از بهترین راه ها برای افزایش پلاکت های خوناست. این گیاه که در گذشته یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی در طب سنتی بوده و امروزه نیز یکی از بهترین گیاه هایی است که مقابل مکمل های غذایی مصنوعی و غیر طبیعی برای درمان کم خونی مورد استفاده قرار می گیرند.

ازخواص جوانه شبدر می توان به درمان کم خونی و پلاکت پایین، تصفیه خون و تنظیم فعالیت های کبدی، درمان گرگرفتگی و بدخلقی ناشی از یائسگی اشاره نمود.

برای افزایش پلاکت خون چی بخوریم

شیر تازه بر هیچ کس پوشیده نیست که شیر منبعی غنی از کلسیم است، که برای تقویت و رشد استخوان ها ضروری است ولی آیا می دانستید که شیر به تولید پلاکت های خونی نیز کمک می کند.

علاوه بر آن شیر حاوی ویتامین K است، که قطعا برای لخته شدن خوننیاز است. مواد غذایی که منبع ویتامین K هستند ، علاوه بر شیر ، جعفری، کلم پیچ، ریحان، سبزی خردل، اسفناج، چغندر، شاهی آبی، بروکلی، کرفس، مارچوبه، بامیه و کلم هستند.

برای بالا بردن پلاکت خون چی بخوریم

گوشت کم چرب: گوشت های کم چرب مانند؛ ماهی، مرغ و بوقلمون، سرشار از روی و ویتامین B12 هستند که باعث افزایش پلاکت خون می شوند .

لوبیا:لوبیا حاوی ویتامین B9و فولات است که شدیدا به افزایش پلاکت خون کمک می کند.از مواد غذایی دیگری که دارای ویتامین B9 هستند ،می توان به اسفناج ، مارچوبه و پرتقال اشاره کرد.

برای افزایش پلاکت خون چه دارویی بخوریم

بالا بردن پلاکت خون با فولات:شکلی از ویتامین ب است که برای سلول های خونی ضروری به نظر می رسد. فولات در منابع طبیعی از جمله بادام زمینی، نخود، لوبیا، پرتقال، یافت می شود.

بالا بردن پلاکت خون با پروتئین های بدون چربی:پروتئین های بدون چربی منابع بسیار خوبی از زینک و ویتامین ب 12 هستند. این مواد مغذی نقش مهمی در معکوس کردن اثرات بیماری ترومبوسیتوپنی دارند. در صورتی که دچار کاهش پلاکت خون شده اید باید به رژیم های غذایی با دوز کافی از پروتئین های پلاکت ساز مانند بوقلمون، ماهی و مرغ بیشتر علاقه نشان دهید.

آب سبزه گندم:کلروفیل گندم دارای ساختار مولکولی شبیه به هموگلوبین خون است. همچنین از آن به عنوان خون گیاهان هم یاد می شود. این ماده مغذی تاثیر قابل توجهی در فرآیند کلی خون سازی دارد و می تواند سطح پلاکت خون را افزایش دهد. آب سبزه گندم دارای بیش از 70 درصد کلروفیل است. می توانید از این ماده پلاکت ساز در روز نصف فنجان مصرف نمایید.

بالا بردن پلاکت خون با ویتامین سی:ویتامین C به پلاکت ها کمک می کند تا با هم ترکیب شوند و به طور موثر عمل کنند.همچنین به جذب موثر آهن در بدن کمک می کند و باعث افزایش شمار پلاکت ها می شود. ویتامین سی در انبه، آناناس، کلم بروکلی، فلفل سبز یا قرمز، گوجه فرنگی ها، گل کلم و ... یافت می شود.

همچنین ببینید:

بهترین روش مصرف زیره برای لاغری 

کپسول ویتامین ای چاقی صورت

درمان سیاهی دور چشم با گیاهان دارویی

 

برای افزایش سریع پلاکت خون چه بخوریم

سیر:سیر نه تنها یک تصفیه کننده عالی برای خون است، بلکه باعث می شود که پلاکت خون نیز به طور طبیعی افزایش یابد.

برگ پاپایا:یک درمان خانگی دیگر برای افزایش سریع پلاکت خون، جوشاندن برگ پاپایا در آب و نوشیدن محلول به دست آمده است این روش زمانی که پلاکت خون کاهش شدید دارد، مانند زمانی که فرد به تب دنگی یا مالاریا مبتلا است نیز موثر است .

برای افزایش پلاکت خون چه میوه ای بخوریم

هویج:در سرتاسر جهان ، هویج به دلیل حفظ و بهبود قدرت بینایی مصرف می شود ولی حقیقتِ کمتر شناخته شده این است که آن ها به حفظ میزان کافی پلاکت خون نیز، خیلی کمک می کنند.

کشمش:کشمش سرشار از آهن است و به افزایش قدرت بدن و متعادل سازی میزان پلاکت خون کمک می کند. کشمش می تواند به عنوان یک اسنک خوشمزه یا در اوتامیل و یا حتی به مقدار کم همراه با ماست خورده شود.

انار:رنگ قرمز یاقوتی انار این مسئه را یادآور می شود که، این خوراکی خوشمزه برای خون نیز مفید است و در کنار فراهم کردن میزان نرمال از پلاکت خون، مواد غذایی و معدنی موجود درانارانرژی را نیز افزایش می دهند.

همچنین ببینید:

خواص روغن نارگیل

خواص زنجبیل

برای ترک تریاک چه بخوریم

خواص روغن سیاه دانه 


بالا بردن پلاکت